söndag 11 september 2011

Sy, sy min symaskin!




En gråmulen dag och symaskinen åker fram som ett brev på posten. Med det menar jag att intutionen är att den ska fram, men det är inte alla gånger det blir som jag förväntat mig.



Men idag blev det som jag tänkt och hela förmiddagen har den smattrat ikapp med regnet utanför. Sydde om lite gamla kläder som legat allt för länge i garderoben utan att de har blivit använda. Kläder som i sitt ursprungliga skick haft sin tid och mening i en svunnen tid, men som nu mest tagit plats i garderoben. Är inte så förtjust i att kasta, så varför inte sy om lite grann?



Några timmars arbetsuppoffring och tada - några "nya" plagg har sett dagens ljus. Visserligen tar de lika stor plats i garderoben som tidigare, men förhoppningsvis blir de använda nu... återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar