onsdag 11 april 2012

Hjärtliga gratulationer!

Idag fyller jag år. 26 innehållsrika år. Men inte väckte Knas-katten mig på sängen med sång och frukost inte. Vi vaknade som en helt vanlig dag, vilket det faktiskt egentligen är. Skönt.

Men dagen till ära hade jag bakat min kanongoda chokladkaka till alla de fina människorna som jag har omkring mig på jobbet. Det slår aldrig fel; tycker man om choklad så brukar kakan falla en i smaken. Minst sagt. Jag tror att det gick hem idag också.
Receptet? Det är lite hemligt. Några få utvalda får ta del av det. Jag använder det som ett ess i rockärmen - you never know when you need one.

På jobbet väntade en fin överraskning vid tangentbordet; hembakade önskekakor som var formade till mitt namn (jag älskar den typen av överraskningar, så fint!) och ett litet sött paket.

Sen fortlöpte dagen med hjärtliga gratulationer från alla möjliga människor, TACK! Och när jag trodde att det hela nått sin kulmen så kommer Hushållerskan genom regn och rusk med dessa färglada blommor - precis i min smak.
Varje dag omges jag med så fina människor. Helg som vardag. Jag blir alldeles varm ända ut i tårna. Tänk att jag kan ha sådan tur!

TACK för alla fina gratulationer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar