fredag 31 augusti 2012

Syprojektet avslutat

Jag ber om ursäkt för den knapphändiga uppdateringen nu igen, men jag har varit tvungen att prioritera mitt senaste syprojekt. Anledningen till varför det var så bråttom att få klart det hela ser ut så här;


En jordfräs som går på bröstmjölk. Han har far runt, runt, runt och jag har varje kväll förundrats över hur han egentligen gör. Och eftersom jag inte vill att han skall få ut någon kroppsdel mellan spjälorna, så har jag suttit uppe de senaste kvällarna och sytt och knåpat. Jag har känt mig som de där mössen i den tecknade Askungen och har med pipigt röst sjungit Jag ska sy och jag ska klippa...

Och nu ikväll, äntligen, så blev spjälskyddet klart. Och det trots att dagen har varit en sådan där dag när mackan faller med smörsidan neråt.

 Och det är precis så vint och snett som det ser ut att vara, men är också fullt funktionsdugligt. Jag är ingen mästersömmerska, men jag tycker det är oerhört roligt att sy och därför syr jag. Under tiden blir jag en mästare på att dölja de fel som en riktig sömmerska inte skulle ha gjort. Och lyckas jag inte med det så kan man alltid jobba efter devisen; men det ska vara så där, det är min egen design!

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig! Bästa symamman EVER!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan diskuteras, men jag väljer att inte göra det och säger TACK! istället :)

      Radera