måndag 15 oktober 2012

Paketmästaren.

Lord of the Dammsugare är en fantastisk fästman och sambo som har en alldeles speciell talang att köpa presenter till mig.

Så här om dagen när han kom hem och ropade han glatt i från hallen;
-Älskling, jag har en grej till dig! Han kom mot mig med handen bakom ryggen och ett finurligt leende på läpparna. Jag blev genast nyfiken och kunde knappt bärga mig - vad var det nu han hade hittat på för något?
-Ta-daaaa! Han tog fram överaskningen han gömt bakom sin rygg. Sträckte fram den mot mig med en otvivelaktig stolhet. Jag såg på det lilla han höll i sin hand. Det glänste och strålade... en ny pannlampa! Han vet precis vad jag behöver och värdesätter här i livet, min fina Lord of the Dammsugare.

En gång har jag fått en ficklampa också, modell XL. Med tillhörande uppladdningsstation. Och en chokladlåda av välkänd modell. Långfärdsskridskor. Fina grejor, siddu.

Men det finaste paketet av alla, fick jag på en av våra första dejter. Jag minns det som igår när han räckte över det lilla fyrkantiga paketet inslaget i guldpapper tillsammans med tre röda rosor. Mitt hjärta dunkade hårt. Vad var det här för kille egentligen? Rodnande öppnade jag varsamt det sköra papperet och hjärtat slog ett extra slag när jag såg den lilla burken med Oboy´. Där och då blev jag fast. Det är nog det finaste paketet jag någonsin fått. Helt ärligt, men det är en annan historia. Och därefter kommer nog ficklampan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar