fredag 30 mars 2012

Gissa djuret........

Vissa spår försvinner när snön försvinner. Andra kommer fram... Avslöjad kan man väl lugnt säga. För inte sjutton är det en älg som har knatat över bilen! Spåren är misstänkt lika de leriga små tassavtrycken som jag hittar i trappen, i soffan och i fönstersmygen. Jag tror jag har en misstänkt...
För er som får stora dåndimpen av att bilen för övrigt ser ut som den gör, bortsett från små tassavtryck, kan jag informera om att så ser bilar ut när man bor i skogen. Under en tid här nu på våren är det liksom ingen idé att tvätta, då skulle jag inte ha tid över till något annat. Det är dessutom bra mycket större tillfredsställelse att se hur en ljusbrun bil förvandlas till en glänsande mörkblå, än att se hur en mörkblå bil hela tiden blir lerprickig. Ett tips. Du väljer själv hur du vill ser på tillvaron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar