måndag 12 mars 2012

Sova säng



Klockan är relativt tidigt på en måndag och jag har gått och lagt mig för att sova. Det är så skönt att vara vuxen och få bestämma helt själv när jag vill lägga mig.

Precis som jag trodde att det skulle vara att bli vuxen när jag var liten. Jag bestämmer själv. Men då trodde jag nog mer att jag skulle vara nöjd med att vara uppe länge. Pyttsan.


Men nu njuter jag i fulla drag av att följa min egen mat-och-sovklocka och krypa till sängs när behovet pockar på. Längre fram är det nog inte jag själv som styr min dygnsrythm. Sägs det.


Imorgon vaknar jag samtidigt som solen går upp över trädtopparna utanför fönstret. Skogsfåglarna brukar köra igång sina serenader i samma veva och Knas-katten sitter i fönstersmygen och dreglar. Det är en härlig tid nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar