söndag 23 september 2012

Finaste Knas-Katten

Jag skriver en hel del om Knas-Katten. Men det är för att han är så speciell och ger upphov till så många historier som jag vill dela med mig av. Dessutom tycker han om att var lite zåäö-kändis och har övertygat mig om att han kan hantera kändisskapet.

Det kan framstå lite märkligt att så mycket fokus läggs vid en vanlig gårdskatt, men det fullkomligt skiter jag i. Han ger mig så mycket glädje i sina äventyr och sin personlighet att jag måste få dela med mig. Och det verkar ju vara uppskattat.

Och det är faktiskt så att jag har andra vänner än Knas-Katten, flera stycken faktiskt. Och majoriteten av dem går på två ben (för det mesta) och är vad vi kallar människor. Men jag vill inte att de ska behöva oroa sig för att bli uthängda på stora vida webben bara för att de umgås med mig, därför syns de inte här. Men de finns. För Knas-Kattens del så ingår det i hans anställningsavtal, så han har redan godkänt det i samband med att han blev gårdskatt och familjemedlem hos oss. Ingen paragraf om censur finnes, och det är han fullt medveten om. Som sagt, han gillar att vara zåäö-kändis.

Så imorgon är det dags igen. En ny historia kommer antagligen formas av den knasiga katten. För nu har han varit ute på äventyr igen. Det är inte bara att ha katt, det kan jag lova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar