tisdag 25 september 2012

Jurassic Park har öppnat

Då har Jurassic Park öppnat för säsongen och ni är alla välkomna hit ut i skogen för att lyssna till detta exotiska brölande som sprider sig i natten. Bilköerna längs vår lilla skogsväg har redan börjat hopa sig, så det är bäst du genast ger dig ut, för säsongen är kort.

Nu tänker du; Men hallå, försöker hon lura mig till att det finns dinosaurier där ute i skogen? Nu har hon väl ändå gått för långt... Men då säger jag; kom hit och lyssna så får vi se vad du tänker efter den ljudupplevelsen.

För er som vet bättre så inser ni att det är kronhjortarna som har börjat brunsta. Det är ett mäktigt läte som sprider sig här i skogen och jag förstår dem som tar bilen ut hit om kvällarna för att lyssna. Funderar på om jag ska gå ner och sälja lite kaffe och kaka, skulle kunna göra mig en liten hacka. Alltid bra attt kunna dryga ut föräldrapenningen...
Bilden är lånad från www.ne.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar