måndag 17 december 2012

Säsongsbetonad hårväxt


Jag är lite som varulvarna, jag har säsongsbetonad hårväxt. Ni vet hur de har det, när månskenet kommer så formligen exploderar deras kroppsbehåring. Sen när dagsljuset kommer igen så försvinner det. Bara så där. Min hårväxtcykel är dock inte lika tät som varulvarnas. Och jag äter heller inte små barn, ska tilläggas.

Men imorse vaknade jag och insåg att nu, nu är säsongen här. Nu börjas det. Ingenting att göra åt. Bara att gilla läget och göra det bästa utav det. Jag själv tycker att det är ganska smickrande. Det passar mig bra och jag trivs. Så det får helt enkelt vara kvar.

Det brukar hålla i sig i drygt en vecka ungefär. Sen, precis som för varulvarna, så försvinner det och jag är gamla vanliga SlaktarStina igen. Sen dröjer det ett år till.


Nu måste jag rusa. Har en hel del att stå i. Kanske ses vi. Snarare än du anar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar