torsdag 6 december 2012

Snigeln i trafiken

Ni har säkert alla råkat ut för den där snigeln på vägen. Den där irriterande kärringen som ligger och slickar mittlinjen i en skamligt låg hastighet. Som inte har vett att svänga ut i väggrenen och som antagligen har en tegelsten under gaspedalen. Som gör dig så irriterad att du bara måste svära till där du sitter bakom ratten och har bråttom.

Helst hade du velat säga ett sanningens ord om bilkörning till den där förbannade snigeln. Skälla lite och prata människan till rätta. För sånna där förbannade sniglar ska inte vara ute i trafiken, de har ingenting där att göra! Men du får liksom aldrig möjligheten. Förän nu.


För här är jag. Jag är den där förbannade snigeln. Och jag är det med stolthet.

Och är det någon av oss som inte borde vara ute i trafiken dagar som dessa - ja, då är det alla ni som sitter och blir förbannade på oss sniglar.

2 kommentarer:

  1. Haha....jag tycker om dig ändå! ;-)

    SvaraRadera
  2. Det är enda gången jag har chans leda ett lopp, ligga först i kön och ingen kan köra om!

    SvaraRadera