söndag 26 april 2015

Kära Fristad Kansas



Jag heter Kristina och är inte rädd för skit under naglarna. Jag älskar att arbetar fysiskt med kroppen och vill ha funktionella arbetskläder. Slittåligt tyg, genomtänkta fickor, verktygshällor och knäskyddsfickor. Att hitta dessa kläder anpassade efter en kvinnas storlek, är svårare än vad jag någonsin anat. 

Men ni har fattat. Ni har fattat att vi kvinnor är mindre, men att vi trots detta behöver samma funktioner och kvalité som vilken arbetande karl som helst.  Ni är ett av de få företag som gör funktionella arbetskläder för arbetande kvinnor. För vi finns.  Fast vi är i minoritet. Men ni har fattat. Eller har ni det?

Ni är det enda företag jag hittar som har en arbetsbyxa i hängselmodell och erbjuder den i damstorlek. Äntligen. Äntligen! vill jag ropa och genast springa iväg med stora shoppingkortet. Men glädjen stockar sig i halsen och shoppingkortet läggs tillbaka när jag upptäcker att ni tydligen tänkt att damstorlekarna behöver nytänkande färger. Nytänkande är bra, men i det här fallet är funktionellt bättre. Ceris är inte funktionellt. Inte turkost, lime eller klargrönt heller. Snyggt, men inte funktionellt. 

Det finns en drös kvinnor ute i landet som gärna arbetar hårt med kroppen och får skit under naglarna. Arbetskraftiga, händiga, fysiskt arbetande kvinnor. Vi renoverar, bygger nytt, driver gårdar, målar, snickrar, anlägger - arbetar. En drös med kvinnor som vill ha funktionella arbetskläder. Ni är nära att snärja varenda en av oss. Snubbla inte på målsnöret.

Behåll er färgsprakande kollektion, den är nytänkande och glädjefull. Men ge oss även möjligheten att välja en mer funktionell färg. Ge oss en klassisk mörkblå och jag lovar att den kommer sälja mer än de andra tillsammans. 

Ni är på rätt väg. Ni är före de andra. Se nu till att ta er ända in i mål. 



 Med vänliga hälsningar

SlaktarStina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar