lördag 17 november 2012

Bikinisäsongen har börjat

November har drabbat oss med kraft och det innebär att bikinisäsongen är här. Nu kanske ni tänker; Åh, är det Thailand, värme, sand mellan tårna och färgglada drinkar som hägrar för den väl kämpande småbarnsföräldern?

Svaret är nej. Men det är inte långt ifrån. För när det börjar bli lite ruskigt ute, så som det gärna är i november och månaderna som där efter följer, då börjar det eldas i vedspisen här hemma. Och medan jag pustar ikapp med svetten som lackar i pannan på mig, så är M där och kilar in en vedklabbe till i den redan fulla eldningsluckan. Kalsongvarmt är vad han eftersträvar. Hans närmare definition på det lyder; Så varmt att man (underförstått jag) kan gå i kortkalsonger utan att riskera att frysa.
Redan vid hans definition av underställsvarmt så har jag kapitulerat och skalat av mig alla kläder som sig bör utan att det blir olämpligt.

Så för alla er som längtar till Thailand och värmen - välkomna hit och ta bikinin med er. Jag ska nog kunna slänga ihop ett par färgglada drinkar. Sanden mellan tårna? Den finns också, tro mig. Knas-Katten fixar den biten då Lord of the Dammsugare är upptagen med att utföra viktigare uppgifter. Elda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar