torsdag 22 november 2012

Upptäcka världen

Nu har vi börjat upptäcka världen här hemma. Vi känner på saker, lyssnar hur de låter, upptäcker. Jag skriver vi, för det är inte bara Knådden som upptäcker världen. Jag gör det också, på nytt. Hur känns det att pilla på en träkula? Hur smakar katten? Hur gör man när man sväljer? Ibland funderar jag över vem som egentligen lär sig mest.

Kurser i mindfullness är överskattat för mig just nu. Det enda jag behöver göra är att hänga med Knådden på hans äventyr. Vare dag, varje minut. Vare sig jag vill eller inte, så tar han med mig på upptäcksresor. För det är ett äventyr för oss båda. En lärdom, en upptäckt. Det är fantastiskt häftigt.

Men det är klart, även den mest fantastiska resa har sina tristare sidor. Man får skavsår, sand i sängen, magsjuka eller blir utsatt för stöld. Eller så får man osammanhängande sömn och bebiskräk i håret. Men trots det - uttäcksresan är fantastisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar