måndag 19 september 2011

Lagen om massans oförstörbarhet.



Det är lite poetiskt, kemins grundlagar. Och väl så värt att tänka på i vårt vardagliga leverne!


Lagen om massans oförstörbarhet - allting finns kvar men i annan kemisk sammansättning. Fantastiskt egentligen. Och helt plötsligt fattar jag. Jag fattar varför man läser kemi i grundskolan och gymnasiet. Jag fattar vad jag ska ha kunskapen till, mer än som behörighet.


Jag är tacksam över att jag fick chansen att förstå detta, nu. Nu när jag trodde att jag behövde det som minst, ger det mig ett helt nytt perspektiv.



Det är aldrig för sent att lära - aktivera mera!


För att dra en parallell så att min generation förstår; ingenting försvinner - allt finns kvar! (Från Tippen, det bästa sommarlovsmorgon någonsin)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar