onsdag 2 maj 2018

Jag har flyttat!

Det händer en hel del just nu, och en av sakerna är att SlaktarStina har flyttat dit där jag hör hemma www.slaktarnsgård.se 
där hittar du min blogg uppe i det grå fältet. 

Om du ändå inte hittar så kan du skriva in www.slaktarstina.se så hamnar du rätt. 

Och om du ändå inte hittar, så sätt på kaffepannan och ring mig. Då kommer jag förbi och hjälper dig, ty två idioter borde vara bättre än en. Eller så är det tvärtom, vad vet jag. Men har vi bara kaffe och den god viljan, så ordnar sig nog resten

Men vad sjutton är Slaktarns Gård?
Slaktarns Gård är gården där vi bor, vårt livsprojekt och även vårt företag. Här bygger vi upp ett regenerativt jordbruk där djur, natur och människa agerar i samspel för största möjliga livskraft och välmående till samtliga. Och som en del av detta skapar vi fantastiska råvaror som kött, ägg och grönsaker.

Det handlar om ekosystem och välmående. Det handlar om gräs, vatten, fotosyntes, microorganismer och biologisk mångfald. Det handlar om planerade och genomtänkta beslut och insikten att de påverkar fler än oss - individuellt, lokalt och globalt. Det handlar om drömmar och visioner. Det handlar om Livskraft.

Och det är detta jag arbetar med nu, sedan jag avsagt mig ansvaret som sjukgymnast i samhällets tjänst. Djur, natur och människa - tillsammans. Livskraft i samspel, helt enkelt. Så välkommen till Slaktarn´s Gård!

Men, jag vill ju bara läsa om när du klantar dig eller berättar någon annan rolig historia kopplat till familjelivet?
Lugn, bara lugn. Bloggen fortsätter i sin vanliga anda. Kika in där och du kommer definitivt känna igen innehållet, även om utformningen är ny. Snart kommer exempelvis historien om när jag borde ha slängt av mig alla kläderna och skrikande hoppat upp på kassadisken, men valde att göra något helt annat. En dumhet som jag nu får sota för..... så missa inte att titta in på den nya bloggen, om du vill veta hur livet fortskrider!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar