onsdag 15 januari 2014

Äntligen snö!


Så äntligen kom den - snön! Denna fantastiska form av fruset vatten som ger ett otroligt ljus här ute i skogen! Det är lite oklart vem i familjen som är mest nöjd, men en sak är säkert och det är då att inte är det Knas-Katten. Han har konverterat till inne-katt - i alla fall de stunder som Knådden väljer att vara ute-barn, vilket är i princip hela tiden.

Men jag är inte den som klagar - lite bobåkning och den smidighetsträning som det innebär, pulsande i snön och skogens tystnad som kantas med barnskratt - är precis vad jag behöver efter en dag med näsan nergrävd i en bok om informationsteknik. Nu letar jag bara efter en mer lämplig bob-åkar-klädsel som rymmer min generösa kroppshydda och som dessutom tillåter lite rörelsefrihet. Jag tror att jag har en idé...

2 kommentarer:

  1. Härlig vinterbild på dina killar,dom ser nöjda och glada ut, tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! glada och nöjda är precis vad de är - iallafall i den sekunden....

      Radera