onsdag 19 oktober 2011

Mazarinkaka



Tog fram mina husliga konditoritalanger nu på kvällningen och snodde ihop en mazarinkaka.


Ett recept jag tiggt till mig från min kära mor - hon kan baka fikabröd hon! Kanelbullar är hennes specialite. Herregud vad vi ungar har ätit mammas kanelbullar i våra da´r! Hon drog ihop en deg för 100 bullar, säkert ett par till tre gånger i månaden. Och vi åt. Och åt. Ett stort glas mjöl och en bullpåse till det - bättre än så kunde det inte bli.


Men just den här mazarinkakan skall till ett personalrum med hjälpsamma hantverkare och reparatörer. Något ska de ha för att de underlättar min vardag på jobbet. En hederlig hembakad kaka till kaffet är de värda, minst.


Blev en del mandelmassa över. Har ett jästpaket också. Vetekrans? Lika bra att köra på när ugnen är igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar