söndag 17 juni 2012

Sydväst = bäst

Sydväst må vara ett av Sveriges mest ohippa klädesplagg och kanske bidrar det till varför den klär mig så bra. Men nu när jag har upptäckt denna pärla bland utekläder så kan det regna resten av sommaren om det är så. Inte en droppe i nacken och ändå kunde jag vrida huvudet åt alla möjliga håll (dock inte mer än vad jag kan utan sydväst)
För.... det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder. Regnjacka med huva är en sån grej, i alla fall om man ska fixa och dona. Dessutom hittade jag regnrockarnas regnrock, som till och med en tjockis som jag kom i.

Utmärkt! Vart jag fyndade dessa eminenta klädesplagg som gjord för den svenska sommaren? Hos Mammas-spar-det-kan-vara-bra-att-ha-gömmor såklart!

Herregud, det här börjar ju nästan likna en modeblogg. Kanske blir jag nästa stora i modeblogg-världen. Ska bara skriva SlaktarStina på ryggen, klä på mig mina eminenta regnutrustning och sen drar jag runt en dag i Stockholm. Jag kommer vara hetast på Söder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar