lördag 12 maj 2012

En mackapär

 Jag vet inte om M väntar mer snö, för det ser ut som om han håller på att bygga en släde. Men det fick jag snart veta att det var det inte. Och inte var det en lådbil heller.

Eftersom M är den mest arbetsvilliga person som jag någonsin träffat, så övervägde jag ett tag om han fått fnatt och snickrade en hitte-på-mackapär, i brist på annat. Men när jag närmare tänkte efter så är det självklart att bygget har ett syfte, eftersom han även är den mest effektiva person jag har träffat.


Faktum är att jag börjar kunna ana vad det är för mackapär. Kan du? Den som gissar rätt vinner...... en sten! En jättefin sten!

3 kommentarer:

  1. Antar att det har med det påbörjade projektet att göra. Så...en sak att lyfta upp saker till taket med? Om bandet han håller i har med saken att göra, och inte var för att dra lastpallen till gräset förstås. Men... Sååå högt lyfter väl inte Riddarens traktor?? Spännande!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att Karin har delvis rätt....den är till för att lyfta upp "saker" till taket....nämligen en plattform som M sätter på gafflarna och sedan hissar upp sig själv i! :) Ser fram emot fortsättningen!

    SvaraRadera
  3. Ja det är det nog, därför en lastpall. Men herregud, ska SlaktaStina sköta spakarna. Då behövs rejäla räcken.

    SvaraRadera