söndag 11 december 2011

11:e december - Adventskalender 2011



Hej mitt vinterland! Det har varit en helt fantastisk helg vädermässigt. Där jag bor, vill säga. Massa snö, minusgrader och klar himmel. Det är så vackert emellanåt att jag blir alldeles tårögd. Men bäst av allt är att det är så skönt att vara ute när minusgraderna nyper mig lite försikigt i kinderna. Så för att de bara skulle nypa mig där och inte i tårna, så åkte termobootsen fram. De är bland de fulaste skor som tagits fram i mannaminne. Men ack vad de passar bra för en skogstomte som mig. De är lika bra att ha på skogspromenaden som att när jag hämtar ved ute i vedboden. De är bekväma, varma, lätta, enkla att ta på och behöver inget underhåll. Perfekt, med andra ord. Utseendet spelar mindre roll, det är ju insidan som räknas. Och där är ju jag! Eller mina fötter rättare sagt, men det är inte fy skam det heller. (Det här inlägget är inste sponsrat, jag tycker verkligen att de är så bra!)

I dagens rim kan man ana en del värderingar från min sida, vilket jag inte är övertygad om att alla delar med mig.


Rimmet är raderat av upphovsrättsliga skäl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar