måndag 19 december 2011

19:e december - Adventskalender 2011



Idag är en skräddar-dag. Syr i knappar och lagar kläder. Ganska rofylld syssla faktiskt. En liten insats som gör en stor skillnad. Helt plötsligt är plagget brukbart, med endast lite tråd och några minuter som insats. Sånt gillar jag.

Dock har jag fått ett omöjligt uppdrag som består i att laga ett par favorit-långkalsonger. I mina ögon ser det mest ut som en resår som med några tunna trådar hänger fast vid något genomskinligt tyg. Hur de kan värma är för mig en gåta. Men lagas ska dem. Om man nu kan kalla det för att laga när man tillför mer än vad som redan finns där. Kanske snarare restaurerar? Ja, precis så är det. Jag ska restaurera ett par gamla långkalsonger.

För övrigt så är långkalsong ett av de fulaste orden jag vet. Det ligger inte bra i munnen och har ett klangande i sig som mest låster som låtsas-språk. Prova själv.


Och sen kan du lösa dagens rim;

Rimmet är raderat av upphovsrättsliga skäl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar