måndag 5 december 2011

5:e december - Adventskalender 2011



Tydligen var gårdagens klurighet lite för lätt, men det måste få variera litegrann så att alla har en ärlig chans. Eller något. Jag kanske underskattade er helt enkelt. Men även de mindre finurliga människorna här i världen måste ha en chans att vinna evig ära och berömmelse någon gång i livet. Och vad passar då inte bättre än SlaktarStinas Adventskalender?

Dagens besvikelse bestod i att jag i godan ro och i hungersfull längtan, trodde jag hade en dosa med fläskpannkaka hemma i kylen. Kastade mig fram till kylskåpet för att någon sekund senare konstatera att dosan var fylld med rotmos och köttkorv. Inte helt fel det heller, men har man längtat efter fläskpannkaka en hel dag, så är det nästan så att tårarna kryper fram.

Men nog har jag det riktigt bra när en utebliven fläskpannkaka gör mig besviken.


Här kommer dagens rim;

Rimmet raderat av upphovsrättsliga skäl!.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar