söndag 4 december 2011

En vit dag

Idag hände det smått otroliga - det snöade! Och snön ligger kvar, nu flera timmar senare, och det är fortfarande minusgrader. Kanske är det så att vi bor i ett nordligt land ändå?

Pysslade på med en dörrkrans och en adventsljusstake, samtidigt som jag njöt av snön som for omkring. Det är perfekt att börja med adventsljusstaken några veckor för sent, då får jag ju tända två ljus på en gång. Men egentligen är det ett ganska dåligt argument. Jag kan du tända de där ljusen när som helst och precis så många jag vill - jag är ju faktiskt vuxen och då bestämmer man själv. Har jag hört.

Och just därför har jag tre adventsljusstakar. För jag kunde inte bestämma mig för vilken jag ville ha. Den ni ser i bild är under konstruktion. Jag tänkte först att den skulle snöa full med snö, men så mycket kom det dock inte ner. Så den blev fylld med lingonris istället och går under namnet vikingabåten. Varför? Helt enkelt för att den ser ut som en vikingabåt. Tycker M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar