fredag 16 december 2011

16:e december - Adventskalender 2011

Det här är min kära syster. I full färd att göra sig iordning inför en kväll med sanslös dans till John Lindbergs Trio. Vi är rätt bra på det där med sanslös dans, jag och min syster.

Det finns dock några nyckelmoment för att kvällen ska bli riktigt bra. Till en sån kväll behövs mycket hårspray och hårnålar. En kjol som svänger och som ger uttrymme att tvista loss. Och lite pappersnäsdukar i BH:n så man kan torka bort svetten när den börjar lacka. Sen sköter musiken resten. Och dagen efter står vi där med blåsor på fötterna, träningsvärk i benen och ibland även ett upptupperat hår som är ett rent helvete att kamma ur. Men oj så lyckliga vi är!

Dock är det oftast syrran som står med det där upptupperade håret och jag är skyldig. Jag har en faslig talang för att tuppera hår, så om någon behöver hjälp så är det bara att höra av sig! Jag är lite fegare och kör på victory rolls istället, ett säkert kort som inte straffar sig dagen efter. Men så är syrran snäppet fräckare än mig också.


Dagens rim;


Rimmet är raderat av upphovsrättsliga skäl!

2 kommentarer:

  1. Spegeln matchar klädstilen!

    SvaraRadera
  2. Ja det gör den! Och det står ett lika matchande och tillhörande bord under och en byrå brevid! Hon har god smak, min syster.

    SvaraRadera