fredag 23 december 2011

23:e december - Adventskalender 2011



Julafton närmars sig och skogstomten passar på att sända en hälsning genom mig. Träffade på honom här ute runt knuten, han var ute och kollade att allt stod rätt till i stugorna. Skogstomten delar inte ut några paket, han är mest mån om att alla mår bra. Om vi gav lika mycket närvaro och omtänksamhet som vi gör slut på pengar, då hade vi inte haft så mycket problem här i världen, brukar han säga. Sen muttrar han något om överkonsumtion och att allt var bättre förr.

Han är emellanåt en ganska social varelse som tycker om hembakat och glögg, så bli inte förvånad om han står utanför just din dörr imorgon.


Men här sitter jag och skriver, och du som antagligen har fullt upp med bestyren inför morgondagen. Jag är hedrad över att du tagit dig tid att titta in här på min blogg! Och blir det för långtråkigt imorgon eller att Kalle Anka blir för tjatigt - så kan du alltid engagera dina nära och kära i julrimmen här på Adventskalendern. De kan också vara med och tävla!


Dagens rim kommer här, ett paket jag gärna själv hade tagit emot;


Rimmet raderat av upphovsrättsliga skäl!

1 kommentar:

  1. Vilken fin tomte. Var rädd om honom.
    Jag har invigt sonen, den yngre, i kalendern. Fick hjälp med stickan i plast!!!

    SvaraRadera