torsdag 15 december 2011

15:e december - Adventskalender 2011

Ungefär så här känner jag mig idag.

Trots att jag nästan knöt dubbelknutar på tummarna igår, så var det fortfarande blötsnö imorse. Och isbana. Varje kurva var ett spänningsmoment och speciellt de första kilometrarna då det mest är nedför. Då glider det liksom bara på. Som när man åkte skidor de första gångerna och varken visste hur man skulle bromsa eller svänga. Ungefär så var känslan imorse. Men det gick bra. Jag kom iväg och jag kom hem. Men så mycket mer än så var det inte.

Så nu sitter jag i hemmets trygga vrå och gäspar ikapp med katten. Ett helt okej tidsfördriv om jag får säga det själv. Något rim kanske det blir under tiden, här kommer i alla fall dagens.

Rimmet är raderat av upphovsrättsliga skäl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar